KLANTFOCUS TRAJECT

Benieuwd hoe jullie ook klanten kunnen vinden, binden en behouden?

KLANTFOCUS TRAJECT

Benieuwd hoe zo'n traject eruit zou zien voor jouw organisatie?

HET TRAJECT

Samen gaan we kijken hoe we de klant centraal kunnen stellen in jullie organisatie. Hoe we ervoor kunnen zorgen dat jullie moeiteloos nieuwe klanten aan gaan trekken. Hoe jullie meer leads converteren naar klanten. En hoe je deze klanten vervolgens zo tevreden maakt, dat ze bij je terug blijven komen. En dat niet alleen. Nee, zo tevreden dat ze het van de daken gaan roepen. Dat ze jouw belangrijkste marketingkanaal en bron van nieuwe klanten worden.

Dat klinkt goed, toch?  

Afhankelijk van jullie wensen is de doorlooptijd van dit traject 3 tot 6 maanden. In deze periode begeleid ik jullie bij de overgang naar een nog klantgerichtere organisatie. Dit doen we stap voor stap en op basis van echte klantinzichten.

Na dit traject heb je: 

&    Focus. Je weet wat bij jouw klanten past. Geen twijfel meer over in te zetten kanalen, middelen of processen en de inrichting hiervan. 
&    Klantinzichten. Die je kunt toepassen in je marketing & sales om nog meer klanten aan te trekken.  
& Klantkennis. Je weet hoe je klant moet raken, zodat ze naar jou toe komen en bij je blijven. 
&    Fans. Je weet hoe je de ervaring voor je klant optimaliseert, zodat ze steeds bij je terug blijven komen en jou grootste
&    Inspiratie. Je hebt ideeën voor content die bij je klant past. Of juist een nieuw businessidee. Wellicht ga je een bestaande dienst verbeteren. 
&    Een planning. Je weet wat je de komende 2 jaar gaat doen.
&    Een uitgebreid document waarin je alles keer-op-keer terug kunt lezen.

STAP 1: De uitgangspunten

Met een aantal medewerkers van diverse afdelingen verdiep ik me in de klanten van de organisatie. We maken één of meerdere persona’s door ons te verplaatsen in zijn of haar belevingswereld en de karakteristieken van de klant in kaart te brengen. Samen analyseren we hoe de klantreis eruit ziet. We brengen in kaart welke kanalen ze gebruiken. Ook zoeken we naar de overwegingen en emoties die een rol spelen bij de beslissingen die ze steeds opnieuw moeten nemen. 

Deze eerste fase levert een heleboel belangrijke input voor de tweede fase, waarin we in gesprek gaan met jullie klanten. 

STAP 2: Klantinzichten

In de eerste stap hebben we heel veel aannames gedaan. En daarop wil je natuurlijk geen hele nieuwe strategie baseren. Het is dus essentieel om ook met de klant in gesprek te gaan. 

Ik interview een aantal klanten, breng de werkelijke klantreis in kaart. De uitkomsten van de interviews worden geanalyseerd en ik breng in kaart waar, wanneer en hoe we in de ogen van de klant het verschil kunnen gaan maken. En natuurlijk welke emoties hierbij een doorslaggevende rol spelen.

De klantprofielen en klantreis die we in de eerste fase al op hebben gesteld worden nu gefinetuned. We hebben nu een goede basis voor je organisatie en kunnen gaan kijken naar klantgerichte verbeteringen.

STAP 3: Verbeteringen & plannen maken  

Op basis van de definitieve persona´s en de customer journey gaan we met een team medewerkers een dagdeel brainstormen. We ontwikkelen nieuwe ideeën en concepten, zodat jullie de komende jaren gericht kunnen werken aan een organisatie met tevreden klanten die steeds weer terug komen en jullie ambassadeurs zijn. 

Dit leggen we vast in een roadmap met de klantgerichte verbeteringen aan processen, diensten, marketing en communicatie. Hierin besteden we ook aandacht aan het intern opbouwen van een klantgerichte organisatie. Zodat iedereen het gaat zien, voelen en toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden. 

INTERESSE?

Meer weten over dit traject? Over de impact die goede klantinzichten op jouw organisatie kan hebben? Ik ligt het graag nog eens toe. Samen kunnen we dan bepalen hoe jullie traject er uit zou kunnen zien. 

De investering voor dit traject is afhankelijk van jullie wensen en het aantal klantgroepen dat onderzocht moet worden. Ik vertel je hier graag meer over in een persoonlijk gesprek.

geDAAN voor zakelijke dienstverleners

Michiel, Omop.nl

Michiel, Omop.nl

“In 2018 hebben we omop.nl overgenomen. Onder begeleiding van Danielle zijn we aan de slag gegaan met onze kernwaarden en hebben we gebruikers geïnterviewd. Nu hebben we een nieuwe branding én een product dat beter aansluit op de klantwensen. Daarmee hebben we al een aantal grote, nieuwe klanten gekregen.”

Dit zeggen andere zakelijke dienstverleners over mij

Jeroen, Corvus Infra

Jeroen, Corvus Infra

“Bij de opstart van Corvus Infra hebben we Danielle gevraagd ons te begeleiden bij het leggen van een stevig fundament. Onder haar begeleiding zijn we samen aan de slag gegaan met onze kernwaarden en klantbelofte. Dit is uiteindelijk de basis geworden van onze branding, content en alle uitingen die wij doen.”