TRAJECT KLANTBELEVING

Lijkt het je fantastisch als jouw klanten je grootste fan worden?

Als ze steeds opnieuw bij jou komen? Als ze overal van de daken schreeuwen dat jij écht de beste bent? 

TRAJECT KLANTBELEVING

Lijkt het jou fantastisch als jouw klanten je grootste fan worden?

Als ze steeds opnieuw bij jou komen? Als ze overal van de daken schreeuwen dat jij écht de beste bent? Benieuwd hoe klantbeleving voor jou kan werken?

HERKEN JE DIT?

Het lijkt allemaal wel lekker te lopen. Je hebt een duidelijk profiel binnen jouw branche en daarmee trek je voldoende klanten aan. Je collega’s kun je ook met recht experts op hun vakgebied noemen en er ligt een stevig fundament onder je bedrijf. Maar toch… Tijdens jullie samenwerking blijken sommige klanten toch écht een andere verwachting van jouw dienst te hebben. En dat levert regelmatig vragen, opmerkingen of zelfs klachten op.

Met de klanttevredenheid is het dus niet heel best gesteld. Je klanten zullen niet snel van de daken schreeuwen dat jullie de beste zijn. En het opbouwen van langdurige klantrelaties blijkt lastig, na één keer zie je ze vaak niet meer terug

Zonde, toch?

Wil jij ook:

Met klanten werken die je wat opleveren. Omzet, winst en een positieve energie.

Bestaande of oude klanten die zo enthousiast zijn, dat ze jouw naam overal noemen.

Een boost in je klanttevredenheid.

Soepele samenwerkingen met jouw klanten? Zonder misverstanden en verkeerde verwachtingen.

Jouw marketing, communicatie, processen en aanbod aan laten sluiten bij jouw klanten.

Makkelijker keuzes maken, doordat je weet wat bij jou & bij je klant past.

Het traject 

Samen gaan we kijken hoe we de klant centraal kunnen stellen in jullie organisatie. Hoe we ervoor kunnen zorgen dat jullie moeiteloos nieuwe klanten aan gaan trekken. Hoe jullie meer leads converteren naar klanten. En hoe je deze klanten vervolgens zo tevreden maakt, dat ze bij je terug blijven komen. En dat niet alleen. Nee, zo tevreden dat ze het van de daken gaan roepen. Dat ze jouw belangrijkste marketingkanaal en bron van nieuwe klanten worden.

Dat klinkt goed, toch?

STAP 1: Analyse

Met een aantal medewerkers brengen we de huidige situatie in kaart. Wat gaat goed? Wat kan beter? We scherpen de doelgroep verder aan en brengen de belevingswereld van de klant in kaart/ Wat gebeurt er bij die klant? Welke emoties spelen daar een rol? En wat gebeurt tegelijkertijd in de organisatie? Welke processen en communicatie speelt een rol? Hoe is de dienstverlening nu ingericht? 

Deze eerste fase levert een heleboel belangrijke input voor de tweede fase, waarin we in gesprek gaan met jullie klanten. 

STAP 2: Toetsen

Na de interne analyse gaan we in gesprek met de klanten om de aannames te toetsen. We brengen dan de daadwerkelijke klantreis in kaart. We kijken waar we, in de ogen van de klant, echt nog het verschil kunnen gaan maken. De klantprofielen en klantreis die we in de eerste fase al op hebben gesteld worden nu gefinetuned. We hebben nu een goede basis voor je organisatie en kunnen gaan kijken naar klantgerichte verbeteringen.

STAP 3: Verbinding  

Met de inzichten die we inmiddels hebben verkregen zoeken we naar de verbinding. Waar zitten de raakvlakken tussen jouw organisatie en jouw klant? Waar kunnen we mee stoppen, omdat het niet bij jouw organisatie of je klant past? En waar kunnen we juist meer van gaan doen? En waar mag iets nieuws voor ontwikkeld worden?

STAP 4: Ontwikkelen

Nu we weten waar de verbinding ligt, weten we ook waarvoor we nu ideeen mogen bedenken. Nu we weten waar de winst te behalen is, gaan we in een brainstormsessie gericht ideeën genereren voor deze momenten, diensten of processen. 

STAP 5: Plannen & doen   

We stoppen niet bij de ideeën. Aan alleen ideeën heb je niet zoveel. We zorgen voor een actieplan en activeren de medewerkers om actief een bijdrage te gaan leveren aan de verbeterde klantbeleving. .

Dit alles vat ik voor jullie samen in een roadmap met de klantgerichte verbeteringen aan processen, diensten, marketing en communicatie. Zodat je hierop terugkunt vallen alHierin besteden we ook aandacht aan het intern opbouwen van een klantgerichte organisatie. Zodat iedereen het gaat zien, voelen en toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden. 

Na dit traject heb je: 

&    Focus. Je weet wat bij jouw klanten past. Geen twijfel meer over in te zetten kanalen, middelen of processen en de inrichting hiervan. 
&    Klantinzichten. Die je kunt toepassen om je diensten en processen nog beter op je klant aan te laten sluiten.   
& Klantkennis. Je weet hoe je klant moet raken, zodat ze naar jou toe komen en bij je blijven. 
&    Fans. Je weet hoe je de ervaring voor je klant optimaliseert, zodat ze steeds bij je terug blijven komen en jouw grootste fan worden
&    Inspiratie. Je hebt ideeën voor verbeteringen aan processen, een nieuwe dienst of de manier waarop je met je klant communiceert.  
&    Een planning. Je weet wat je de komende 2 jaar gaat doen.
&    Een uitgebreid document waarin je alles keer-op-keer terug kunt lezen.

geDAAN voor zakelijke dienstverleners

Michiel, Omop.nl

Michiel, Omop.nl

“In 2018 hebben we omop.nl overgenomen. Onder begeleiding van Danielle zijn we aan de slag gegaan met onze kernwaarden en hebben we gebruikers geïnterviewd. Nu hebben we een nieuwe branding én een product dat beter aansluit op de klantwensen. Daarmee hebben we al een aantal grote, nieuwe klanten gekregen.”

Deze ondernemers gingen je voor

Jeroen, Corvus Infra

Jeroen, Corvus Infra

“Bij de opstart van Corvus Infra hebben we Danielle gevraagd ons te begeleiden bij het leggen van een stevig fundament. Onder haar begeleiding zijn we samen aan de slag gegaan met onze kernwaarden en klantbelofte. Dit is uiteindelijk de basis geworden van onze branding, content en alle uitingen die wij doen.”

Wil jij jouw klanten ook enthousiasmeren en langdurig aan je verbinden? 

Dat kan. Ik verdiep me in jouw organisatie en klanten. Hun waarheid is jouw waarheid, dus zorg ik dat jij die kent. Zodat jij hen kunt geven waar ze bewust of onbewust behoefte aan hebben. Ik onderzoek waar klantbeleving en merk samen komen. Zodat jij jouw marketing, communicatie, processen en dienstverlening kunt verbeteren. Op een manier die past bij jou én bij je klant.

Nieuwsgierig geworden? Laat hieronder een bericht achter en ik neem binnen 1 werkdag contact met je op.

2 + 13 =