TRAJECT RAAK

Wil je je klanten niet alleen bereiken, maar ook raken? En daarmee langdurig aan jouw organisatie verbinden?

TRAJECT RAAK

Wil je je klanten niet alleen bereiken, maar ook raken? En daarmee langdurig aan jouw organisatie verbinden?

HET TRAJECT

Samen zoeken we naar de raakvlakken tussen jouw organisatie en je klanten. Hiervoor gaan we naar de kern van jullie organisatie. Waar staan jullie voor? En, wat is jullie unieke, onderscheidende boodschap? Dat eigen geluid is belangrijk, want van een grijze muis is nog nooit iemand fan geworden.

Essentieel is ook dat je weet welke klanten bij je passen. Wat hun behoefte, problemen en verlangens zijn. Dat je weet hoe je hen niet alleen kunt bereiken, maar ook raakt. Voor, tijdens en na de samenwerking.

Als je de inzichten over de eigen organisatie én de klanten naast elkaar legt, dan ontstaat chemie. Dan zie je waar je het verschil kunt gaan maken in de markt. Waar je de klanten kunt raken, zodat ze bij jou komen én blijven.

 

Na dit traject heb je: 

& Aantrekkingskracht. Je weet hoe je klanten kunt aantrekken en aan je kunt binden. Online & offline.  
& Scherpte. Je weet waar jouw organisatie voor staat en hoe je dit naar buiten brengt. Zo scherp, dat potentiële klanten hierop aanhaken. 
& Focus. Je weet wat bij jou en jouw klanten past. Geen twijfel meer over in te zetten kanalen, middelen of processen en de inrichting hiervan. 
&    Klantinzichten. Die je kunt toepassen in je marketing & sales om nog meer klanten aan te trekken.  
& Klantkennis. Je weet hoe je je marketing, diensten en processen moet inrichten om klanten te raken en aan je te verbinden.
&    Fans. Je weet hoe je de ervaring voor je klant optimaliseert, zodat ze steeds bij je terug blijven komen en jouw ambassadeurs worden. 
&    Inspiratie. Je hebt ideeën voor content die bij je klant past. Of juist een nieuw businessidee of een verbeterd aanbod.  
&    Een planning. Je weet wat je de komende 2 jaar gaat doen.
&    Een uitgebreid document waarin je alles keer-op-keer terug kunt lezen.

STAP 1: De uitgangspunten

Met een aantal medewerkers van diverse afdelingen gaan we de kernwaarden en boodschap van jullie organisatie in kaart brengen. Daarnaast verdiepen we ons in de in de klanten van de organisatie. We maken één of meerdere persona’s door ons te verplaatsen in zijn of haar belevingswereld en de karakteristieken van de klant in kaart te brengen. Samen analyseren we hoe de klantreis eruit ziet. We brengen in kaart welke kanalen ze gebruiken. Ook zoeken we naar de overwegingen en emoties die een rol spelen bij de beslissingen die ze steeds opnieuw moeten nemen. 

Deze eerste fase levert een heleboel belangrijke input voor de tweede fase, waarin we in gesprek gaan met jullie klanten. 

STAP 2: Klantinzichten

In de eerste stap hebben we heel veel aannames gedaan. En daarop wil je natuurlijk geen hele nieuwe strategie baseren. Het is dus essentieel om ook met de klant in gesprek te gaan.

Ik interview de klanten en kijk met hen naar jullie kernwaarden en boodschap. De uitkomsten van de interviews worden geanalyseerd en ik breng in kaart waar, wanneer en hoe we in de ogen van de klant het verschil kunnen gaan maken. En natuurlijk welke emoties hierbij een doorslaggevende rol spelen.

De kernwaarden, kernboodschap, klantprofielen en klantreis die we in de eerste fase al op hebben gesteld worden nu gefinetuned. We hebben nu een goede basis voor je organisatie en kunnen gaan kijken naar klantgerichte verbeteringen.

STAP 3: Verbeteringen & plannen maken  

Op basis van jullie kernwaarden, definitieve persona´s en de customer journey gaan we met een team medewerkers een dagdeel brainstormen. We ontwikkelen nieuwe ideeën en concepten, zodat jullie de komende jaren gericht kunnen werken aan een organisatie met tevreden klanten die steeds weer terug komen en jullie ambassadeurs zijn. 

Dit leggen we vast in een roadmap met de klantgerichte verbeteringen aan processen, diensten, marketing en communicatie. Hierin besteden we ook aandacht aan het intern opbouwen van een klantgerichte organisatie. Zodat iedereen het gaat zien, voelen en toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden. 

INTERESSE?

Meer weten over dit traject? Over de impact die het heeft als je de raakvlakken vindt tussen jouw organisatie en de kalnten. Ik ligt het graag nog eens toe. Samen kunnen we dan bepalen hoe jullie traject er uit zou kunnen zien. 

De investering voor dit traject is afhankelijk van jullie wensen en het aantal klantgroepen dat onderzocht moet worden. Ik vertel je hier graag meer over in een persoonlijk gesprek.

geDAAN voor zakelijke dienstverleners

Michiel, Omop.nl

Michiel, Omop.nl

“In 2018 hebben we omop.nl overgenomen. Onder begeleiding van Danielle zijn we aan de slag gegaan met onze kernwaarden en hebben we gebruikers geïnterviewd. Nu hebben we een nieuwe branding én een product dat beter aansluit op de klantwensen. Daarmee hebben we al een aantal grote, nieuwe klanten gekregen.”

Dit zeggen andere zakelijke dienstverleners over mij

Jeroen, Corvus Infra

Jeroen, Corvus Infra

“Bij de opstart van Corvus Infra hebben we Danielle gevraagd ons te begeleiden bij het leggen van een stevig fundament. Onder haar begeleiding zijn we samen aan de slag gegaan met onze kernwaarden en klantbelofte. Dit is uiteindelijk de basis geworden van onze branding, content en alle uitingen die wij doen.”