TRAJECT RAAK

Wil je je klanten niet alleen bereiken, maar ook raken? En hen daarmee langdurig aan jouw organisatie verbinden?

TRAJECT RAAK

Wil je je klanten niet alleen bereiken, maar ook raken? En daarmee langdurig aan jouw organisatie verbinden?

HET TRAJECT

Samen zoeken we naar de raakvlakken tussen jouw organisatie en je klanten. Hiervoor gaan we naar de kern van jullie organisatie. Waar staan jullie voor? En, wat is jullie unieke, onderscheidende boodschap? Dat eigen geluid is belangrijk, want van een grijze muis is nog nooit iemand fan geworden.

Essentieel is ook dat je weet welke klanten bij je passen. Wat hun behoefte, problemen en verlangens zijn. Dat je weet hoe je hen niet alleen kunt bereiken, maar ook raakt. Voor, tijdens en na de samenwerking.

Als je de inzichten over de eigen organisatie én de klanten naast elkaar legt, dan ontstaat chemie. Dan zie je waar je het verschil kunt gaan maken in de markt. Waar je de klanten kunt raken, zodat ze bij jou komen én blijven.

 

Na dit traject heb je: 

& Aantrekkingskracht. Je weet hoe je klanten kunt aantrekken en aan je kunt binden. Online & offline.  
& Scherpte. Je weet waar jouw organisatie voor staat en hoe je dit naar buiten brengt. Zo scherp, dat potentiële klanten hierop aanhaken. 
& Focus. Je weet wat bij jou en jouw klanten past. Geen twijfel meer over in te zetten kanalen, middelen of processen en de inrichting hiervan. 
&    Klantinzichten. Die je kunt toepassen in je marketing & sales om nog meer klanten aan te trekken.  
& Klantkennis. Je weet hoe je je marketing, diensten en processen moet inrichten om klanten te raken en aan je te verbinden.
&    Fans. Je weet hoe je de ervaring voor je klant optimaliseert, zodat ze steeds bij je terug blijven komen en jouw ambassadeurs worden. 
&    Inspiratie. Je hebt ideeën voor content die bij je klant past. Of juist een nieuw businessidee of een verbeterd aanbod.  
&    Een planning. Je weet wat je de komende 2 jaar gaat doen.
&    Een uitgebreid document waarin je alles keer-op-keer terug kunt lezen.

STAP 1: De uitgangspunten

Met een aantal medewerkers van diverse afdelingen gaan we terug naar de basis van jouw organisatie. In deze fase staan onder meer de volgende vragen centraal:

– Waar sta je als bedrijf voor?
– Wat is je klantbelofte?
– Welke kernboodschap en subthema’s zijn er?
– Wat zijn de belangrijkste taken, doelen, problemen en verlangens van je klanten? 

In twee sessies brengen we dit in kaart. Al deze inzichten vormen het uitgangspunt waarmee je straks makkelijker klanten gaat aantrekken. 

STAP 2: Klantinzichten

Nu we weten waar je voor staat, wat je je klant belooft en welke boodschap je over wilt brengen, gaan we in gesprek met jullie klanten. 

Welke problemen ervaren zij? Wat zijn hun dagelijkse werkzaamheden en belangrijkste doelen? In de eerste stap hebben we de basis gelegd voor het aantrekken van nieuwe klanten. Dit ga ik nu in de praktijk toetsen door het gesprek aan te gaan met de nieuwe klanten. 

Waar haken ze écht op aan? En wat kunnen we nog scherper formuleren of afbakenen? Ik breng dit voor jullie in kaart. 

STAP 3: Plannen maken  

Op basis van de uitkomsten uit de eerste twee stappen, maken we plannen voor het aantrekken van nieuwe klanten. We kijken dan onder andere naar;

– op welke marketingkanalen zetten we in?
– passen de huidige marketingmiddelen bij de nieuwe plannen? 
– welke boodschap vertellen we waar en wanneer?  
– welke inzichten gebruiken we in salesgesprekken?  
– hoe vertalen we de boodschap naar pakkende content? 

Samen maken we keuzes. Bepalen we wat werkt voor jou en je klanten. En gaan we dit plannen. Zodat jij het komende half jaar vooruit kunt. Zodat je je klanten niet alleen bereikt, maar ook raakt. En dan moeiteloos voor je wint.

INTERESSE?

Meer weten over dit traject? Over de impact die het heeft als je de raakvlakken vindt tussen jouw organisatie en de kalnten. Ik ligt het graag nog eens toe. Samen kunnen we dan bepalen hoe jullie traject er uit zou kunnen zien. 

De investering voor dit traject is afhankelijk van jullie wensen en het aantal klantgroepen dat onderzocht moet worden. Ik vertel je hier graag meer over in een persoonlijk gesprek.

geDAAN voor zakelijke dienstverleners

Michiel, Omop.nl

Michiel, Omop.nl

“In 2018 hebben we omop.nl overgenomen. Onder begeleiding van Danielle zijn we aan de slag gegaan met onze kernwaarden en hebben we gebruikers geïnterviewd. Nu hebben we een nieuwe branding én een product dat beter aansluit op de klantwensen. Daarmee hebben we al een aantal grote, nieuwe klanten gekregen.”

Dit zeggen andere zakelijke dienstverleners over mij

Jeroen, Corvus Infra

Jeroen, Corvus Infra

“Bij de opstart van Corvus Infra hebben we Danielle gevraagd ons te begeleiden bij het leggen van een stevig fundament. Onder haar begeleiding zijn we samen aan de slag gegaan met onze kernwaarden en klantbelofte. Dit is uiteindelijk de basis geworden van onze branding, content en alle uitingen die wij doen.”